diumenge, 4 de juliol del 2021

Farmaciola de viatge o per a les vacances d'estiu

Quan me'n vaig de vacances hi ha uns productes que intento que no em faltin. El meu objectiu sempre és intentar cobrir el màxim de necessitats amb el mínim de productes. Aquestes són les coses que habitualment tinc en compte:

  • Oli d'artemisa o àrnica per a contractures, esquinços, tortícolis, dolor articular,..
  • Oli d'hipèric per a cops, cremades, ferides, fongs, picades (tingueu en compte que és fotosensible i cal que passin 2 hores entre que l'apliquem i l'exposició al sol, sinó apareixeran taques)
  • Gel aloe vera per a cremades i picades d'insectes.
  • Oli essencial d'arbre de te per a fongs, llagues, herpes, picades,...
  • Llavors de lli per al restrenyiment. S'han d'hidratar en un got d'aigua durant 12 hores.

  • Kuzu i umeboshi per al tracte intestinal (restrenyiment o diarrea i com a probiòtic) Si estem fixes en un habitatge l'umeboshi pot ser de pasta i un cop encetat el guardem a la nevera. Si ens anem movent llavors millor si comprem l'umeboshi deshidratat en boletes. Per exemple el de la Fenestra sul cielo o qualsevol altra marca de confiança. L'umeboshi també ajuda a combatre constipats i grip i a passar les digestiions pesades (aneu amb compte si teniu la pressió alta, és un producte ferrnentat i per tant ric en sal) 

            Com preparar el kuzu amb umeboshi.        

Dissoldre una cullerada de postres ben plena de kuzu en una tassa mitjana d’aigua mineral natural. Posar-ho al foc i remoure fins que canviï a color transparent (aproximadament 3 minuts). Apagar el foc i apartar-ho. Afegir una culleradeta de cafè de pasta d’umeboshi. Remenar i prendre calent abans dels àpats.

 

  • Oligoelement coure per a la febre. Prendre un vial cada 8 hores. Es coloca el líquid sota la llengua durant 2 minuts i després s'empassa.
  • Oligoelement bismut per al mal de coll, angines,... Prendre un vial cada 12 hores. Si coincideix la presa dels dos oligoelements, coure i bismut, deixar passar 5 minuts entre un i l'altre.
  • Crema protecció solar. Us recomano la de Amapola biocosmetics. No només té un alt contingut en components naturals i no porta nano partícules, sinó que a més a més està fabricada a Barcelona per un petit laboratori de cosmètica natural. Jo que tinc la pell atòpica amb èczemes molt freqüents i intensos, és la única que he trobat que no m'irrtita, em protegeix i a la vegada m'hidrata la pell. 
  • Esprai de citronella i/o gerani, o qualsevol altra producte amb aquests olis essencials, per espantar els mosquits. 
  • Si sou propensos a les càndides, sobretot a l'estiu: Holokandi de la casa Equisalud
Recordeu que als nens petits, abans dels 2 o 3 anys, no podem aplicar-lis ni poden prendre la majoria dels suplements encara que siguin naturals. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquí pots fer el teu comentari que serà revisat abans de ser publicat. Gràcies per participar.