dimarts, 19 de març del 2019

Un cas concret a la consulta, al.lèrgies

Aquest és un tema i un cas que conec bé perquè és el meu cas. Des de ben petita he petit moltes al·lèrgies que em provoquen intensos èczemes a la pell amb molta picor, de vegades supuració i fins i tot ferides amb sang. Tinc la pell atòpica i això ha facilitat que les al·lèrgies hagin estat a l'ordre del dia. Sempre he estat al·lèrgica a diferents pol·lens, la pols, el pel del conill, algun producte químic de perruqueria i, des de fa 5 anys, també ho sóc al gluten i als llegums. No patia trastorns intestinals quan menjava aquestes dues coses, però si que se'm disparaven els problemes a la pell. 

Fa 4 anys vaig començar un tractament molt en serio amb Medicina Tradicional Xinesa que inclou acupuntura, plantes medicinals de la Xina (fitoteràpia xinesa), dieta energètica i pràctica de Txi Kung. A més a més, quan vaig descobrir els aliments que em provocaven al·lèrgia, els vaig eliminar de la meva alimentació. Amb el temps i el reforç que he aconseguit del meu organisme, si ara en menjo una mica, els efectes a la pell són mínims i em recupero ràpidament i quasi sense fer res gaire especial. Actualment, tot i la primavera intensa que està fent per a les persones sensibles al pol·len, no estic notant els efectes, la meva pell està fresca, hidratada i sense ferides.

El procés de curació ha estat lent, però constant i tenint en compte que pateixo al·lèrgies des de que tinc memòria, es podria dir que ha estat ràpid, tot depèn de com ens ho mirem. Aquest procés ha suposat un esforç per part meva important, és evident que qui s'ha de curar sóc jo, el terapeuta només m'hi ajuda. Un dels fets que més ha contribuït a aquesta millora tan substancial, ha estat adonar-me de la gran component emocional que desencadena en mi aquests processos, cosa bastant habitual quan hi ha picor a la pell. Ha estat sobretot amb la pràctica del Txi Kung que he pogut controlar i reconduir les crisis al·lèrgiques quan la seva principal causa era un desequilibri emocional. La fitoteràpia i l'acupuntura també m'hi han ajudat. Finalment el Txi Kung s'ha convertit en una manera de viure.

En les al·lèrgies, com ja estem veient, intervenen molts factors diferents. A través de la Medicina Tradicional Xinesa tot aquest conjunt de causes i desencadenats es tradueix en que hi poden haver diferents òrgans afectats: el fetge, la melsa i estómac, el pulmó, el ronyó i el cor. A través de les plantes medicinals xineses, l'acupuntura, l'alimentació energètica i molta paciència, podem retrobar l'equilibri energètic del cos, és a dir, en la mesura del possible, el correcte funcionament dels òrgans. Com millor funcionin els nostres òrgans interns, més equilibrat estarà el sistema immunològic i patirem menys crisis al.lèrgiques que seran molt més suaus i fàcils de reconduir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquí pots fer el teu comentari que serà revisat abans de ser publicat. Gràcies per participar.