dimecres, 23 de febrer del 2022

Temps de pandèmia

Fa mesos que penso que hauria de donar la meva opinió sobre la pandèmia de manera "oficial" a través  del meu bloc. La por al rebuig no em deixava fer el pas. El 21 de desembre de 2021, vaig escriure aquest text que avui he revisat i publicat. 

Tanmateix cal que primer posi en antecedents els que em coneixen poc. Fa 18 anys la meva filla gran va morir de meningitis quan només tenia 3 anys. El dol està fet i ben fet, ja no sento tristesa ni enyorança, tampoc ràbia, però quan visc experiències intenses ella sempre està present o es mostra d’una manera o una altra. La pandèmia ha estat una experiència molt intensa que m’ha remogut molt.

Aquest és el text:

"Aquesta nit, després de 18 anys, ha estat la primera vegada que he somiat amb la meva filla Mariona, que va morir quan tenia 3 anys de meningitis. En el somni érem felices i rèiem juntes. 

A l'inici del dol volia somiar amb ella, tornar a estar amb ella, parlar amb ella, però el somni no arribava. Després em vaig oblidar d'aquesta necessitat i avui finalment ha arribat, era el moment. 

La crisis sanitària actual, malauradament amb víctimes mortals, que no és sinó una crisis social, econòmica i política que amaga una guerra pel poder material i el control i domini del planeta i de les persones, m'està pertorbant com a qualsevol altra persona. Hagis optat o no per les vacunes, estiguis a un costat o a l'altre; física, emocional i espiritualment és una gran prova. 

Els meus dos altres fills, després de mesos de pressió i coacció escandalosa dels mitjans, escola, entorn social i també del seu pare, han decidit vacunar-se. 

Tot i que la seva salut, potser fins i tot la seva vida, podria estar en joc (no ho dic jo, ho diuen els estudis científics, les estadístiques i les dades reals d'efectes secundaris), m'ha sorprès la calma amb que ho estic vivint. Possiblement l'experiència de la mort de la Mariona m'està ajudant. Ara veig més clarament el que he entès i après amb la seva mort:

- què significa la malaltia

- què significa la salut

- néixer, viure i morir és una experiència totalment íntima, personal i intransferible. 

Hem de donar llibertat a tot aquell que estimem perquè justament l'amor no es pot entendre sense la llibertat. I per aquest mateix motiu hem d’estimar amics i enemics. Cadascú de nosaltres hem de fer i seguir el nostre camí, les experiències que triem i que ens arribaran són només nostres i són les que necessitem per a comprendre la bellesa de la vida i de l'amor compartida. La vida dels altres no ens servirà més que per a intuir, inspirar o entreveure el camí propi a seguir, però hem de prendre les nostres pròpies decisions. I per tant, acompanyar i respectar les decisions dels altres, malgrat creure-les equivocades. 

Sento que no necessito assenyalar culpables, la vida la fem entre tots i ningú és perfecte. Això no significa que no s’hagin de demanar responsabilitats quan arriba el moment. Al meu entendre, les responsabilitats s’han de demanar quan les coses es fan de manera conscient per a un interès propi, amagant informació, cedint a interessos personals i egoistes i obviant el dany que es pot fer en altres persones.

Mai hauríem de deixar el nostre camí - el Tao - per debilitat o dependència cap als altres. Cultivar els tres tresorsmatèria, energia vital i esperit - a través del QiGong és ja un tresor en si mateix. Pas a pas, però escoltant i no traint la nostra consciència. Costi el costi, a la velocitat que puguem assumir, potser tota una vida."

 

 

4 comentaris:

  1. Preciós testimoni de l'Anna que comparteixo des de el cor. L'esperança es un missatge universal.
    Albert Cortina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Albert, són temps d'esperança, temps preciosos que no hem de deixar passar ni desaprofitar.

      Elimina
  2. Moltes gràcies Anna. Per expressar-te amb tanta autenticitat i valentia.

    ResponElimina

Aquí pots fer el teu comentari que serà revisat abans de ser publicat. Gràcies per participar.